Online beste prijs garantie

Amsterdam Pass wordt volledig digitaal en overgenomen door Leisure Pass Group

2021-06-01

PERSBERICHT 01-06-2021

De Amsterdam Pass wordt sinds 2018 met succes uitgegeven door Stromma Nederland maar staat aan de vooravond van nieuwe digitale ontwikkelingen en wordt nu overgenomen door Leisure Pass Group (LPG), 's werelds grootste bedrijf met City Passes.

De Amsterdam Pass geeft toegang tot meer dan 50 attracties, musea en tours, waaronder de Heineken Experience, Rijksmuseum, Moco Museum, A'DAM Lookout, Amsterdam Canal Cruise en meer. Bovendien maakt de mogelijkheid van de Hop-on-Hop-off Boat het gemakkelijk voor bezoekers om in hun eigen tempo tientallen attracties in de stad per boot te bezoeken. De Amsterdam Pass werd in 2018 gecreëerd als een samenwerkingsproject tussen Stromma en belangrijke partners uit de toeristische sector om de Amsterdamse ervaring te promoten en te verkopen aan toeristen. De pas bespaart reizigers meer dan 50% op toegangsprijzen en het beste van alles is dat het de mogelijkheid biedt om de minder bekende plekken en attracties te bezoeken die veel bezoekers normaal niet zouden overwegen.

Met signalen van wedergeboorte aan de horizon voor Europese reizen investeren LPG, met zijn digitale platform Go City, en Stromma in de toekomst van de Amsterdam Pass. Leisure Pass Group, het grootste bedrijf voor City Passes ter wereld, en partner Stromma Nederland sinds vele jaren, hebben vandaag de overname aangekondigd van Amsterdam Pass.

"Leisure Pass Group zal ook in de toekomst een belangrijke strategische partner voor Stromma zijn. Onze nieuwe samenwerking zal ervoor zorgen dat we elkaars sterke punten benutten en dat we de beste voorwaarden scheppen voor een nog sterkere City Pass in Amsterdam, waardoor we allemaal op de bestemming een sterk marketing- en distributiekanaal naar de toerist krijgen", aldus Carola Hoekstra, CEO Stromma Nederland.

De overname van de Amsterdam Pass door LPG met haar Go City platform betekent een verhoogde investering in Europa, waardoor hun toch al sterke aanbod in de hele regio wordt versterkt. "We zijn verheugd om Amsterdam als bestemming toe te voegen aan onze Go City-collectie", aldus Jon Owen, CEO van Leisure Pass Group. "Nu we al een geweldig product hebben, kijken we ernaar uit om de Amsterdam Pass onder de paraplu van Go City verder te verbeteren door extra ervaringen, aanzienlijke passbeheermogelijkheden, data-onderzoek en app-technologie toe te voegen, en een naadloze ervaring te bieden voor zowel onze klanten als attractiepartners."

Leisure Pass Group en Stromma zullen blijven samenwerken, zonder enige onderbreking van de huidige dienstverlening.

Over Go City

Go City, eigendom van de Leisure Pass Group, is de populairste City Pass in de Verenigde Staten en is actief in meer dan 25 steden over de hele wereld. Go City biedt keuze, gemak en besparingen en stelt klanten in staat geld te besparen voordat zij gaan reizen, terwijl ze toch de flexibiliteit behouden om te kiezen waar zij op de dag heen willen. De Go City app wordt geheel digitaal geleverd en biedt contactloze toegang tot een attractie door de pas rechtstreeks vanaf een smartphone te scannen. Simpelweg scannen, genieten en op ontdekking gaan. Zie voor meer informatie: www.gocity.com.

Over de Leisure Pass Group

De Leisure Pass Group (LPG) is het grootste bedrijf voor City Passes ter wereld en is actief op meer dan 35 bestemmingen, verspreid over vijf continenten. Met de passen kunnen bezoekers van enkele van 's werelds grootste steden topattracties, rondleidingen en activiteiten ervaren, terwijl ze zowel tijd als geld besparen. In 2019 leverden LPG passen meer dan 16 miljoen attractiebezoeken op. LPG ontwikkelt, met gepatenteerde technologie in het hart van het bedrijf, City Passes om een betere manier te creëren om een stad te bezichtigen.
Zie voor meer informatie: www.leisurepassgroup.com.

Over Stromma

Met een lange historie die start in 1912 met Rederij Bergmann en Meijer’s Rondvaarten (jaren’ 20), groeide Stromma Nederland uit tot de oudste en één van de grootste rederijen van Amsterdam met een duurzame vloot. Stromma Nederland maakt onderdeel uit van de Zweedse Stromma Group (Strömma Turism & Sjöfart). Stromma is de toonaangevende aanbieder van sightseeing ervaringen in Noord-Europa. Stromma biedt ervaringen die erop gericht zijn elke gast memories for life mee te geven. Deze ervaringen zijn gericht op tours, entertainment en activiteiten voor toeristen, lokale bewoners en bedrijven. Stromma heeft een geschiedenis die teruggaat tot 1809 met een sterke traditie van historische en culturele waarden. Tegenwoordig is Stromma actief op 15 bestemmingen in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Duitsland en Nederland.

Dankjewel! Je bent nu ingeschreven voor de nieuwsbrief
Deze website ondersteunt geen Internet Explorer. Om er zeker van te zijn dat de website goed werkt, raden wij aan een andere browser te gebruiken. Bijvoorbeeld: Microsoft Edge, Google Chrome of Safari.