Amsterdam

Wij, Stromma Nederland, geven om ieders veiligheid. Lees onze veiligheidsmaatregelen omtrent COVID-19 op onze informatiepagina.

Online beste prijs garantie

Stromma gooit op 4 juni de trossen weer los

2020-06-02
Stromma gooit op 4 juni de trossen weer los

2 juni 2020 - Vanaf donderdag 4 juni hervat Stromma Nederland de rondvaarten door de Amsterdamse grachten. Het toeristisch bedrijf heeft, na overleg met de Veiligheidsregio, groen licht verkregen om in juni weer open te gaan voor publiek. Eerst volgen twee testdagen en daarna kunnen Stromma’s gasten vanaf 4 juni weer komen genieten van Amsterdam vanaf het water. Na elf weken voor anker te hebben gelegen, kunnen de trossen dus weer los.

Protocol Veilig Samen Uit

Om de veiligheid van alle gasten en medewerkers te garanderen, hanteert Stromma het protocol ‘Veilig Samen Uit’, opgesteld in samenspraak met de Club van Elf (Nederlandse Dag Attracties). ‘Veilig Samen Uit’ biedt drie garanties omtrent de anderhalve meter afstand tussen huishoudens, goede informatievoorziening en extra hygiënemaatregelen. “Eindelijk is het zover: de heropening waar we zo lang naar uitkeken.”, aldus Carola Hoekstra CEO van Stromma Nederland. “Met ons team werken we al wekenlang intensief aan alle voorbereidingen op onze boten, in de winkels en afvaartlocaties en kunnen nu met een gerust hart zeggen: welkom aan boord, we zijn er klaar voor!”

Wat verandert er voor de gast

Men kan uitsluitend online een kaartje kopen en moet vóóraf reserveren. Dit is vanwege de teruggebrachte capaciteit aan boord om de 1,5 m maatregel te hanteren. Er kunnen dan ook minder gasten op een boot. Om rijvorming in de openbare ruimte zoveel mogelijk te voorkomen, zijn er gescheiden op- en afstaplocaties en gemarkeerde looproutes. Ook zijn er strikte regels voor op- en afstappen waarbij gasten de aanwijzingen van het personeel dienen op te volgen. Bijvoorbeeld van boord gaan volgens het principe last in, first out.

Uiteraard zijn er strikte hygiënemaatregelen van kracht, zoals het schoonmaken van boten en desinfecteren van audiokastjes na elke vaart, desinfectiezuilen bij de opstaplocaties en er mag geen gebruik worden gemaakt van toiletten aan boord of op de steiger. Vanzelfsprekend geldt dat indien gasten zich niet fit voelen, Stromma hen verzoekt thuis te blijven.

Bekijk alle maatregelen

Testdagen

De gewijzigde situatie vraagt aanpassingsvermogen van alle gasten straks maar ook van de medewerkers. Carola Hoekstra: “Gelukkig heb ik een enthousiast en veerkrachtig team dat direct de schouders onder deze situatie zette. Er is veel saamhorigheid en daadkracht, samen gaan we deze nieuwe werkelijkheid aan.” Om in de praktijk te ondervinden of alle maatregelen goed worden toegepast, vinden er vóór de officiële heropening testdagen plaats met eigen personeel.

Het toeristisch bedrijf verwacht de komende tijd met name Nederlandse dagjesmensen en Amsterdamse gezinnen aan boord. Om hen te verwelkomen varen kinderen met korting en krijgen zij ook nog een ijsje. Wat er niet verandert, is de rondvaart zelf. “Ons goed getrainde team staat te popelen om het water op te gaan”, aldus Hoekstra. “Amsterdam is altijd prachtig vanaf het water maar in deze tijd misschien wel op haar allermooist!”

--------------------------------------------------------------------------------------

Over Stromma Nederland

Stromma Nederland maakt onderdeel uit van de Zweedse Stromma Group (Strömma Turism & Sjöfart). Met een lange historie die start in 1912 met Rederij Bergmann en Meijer’s Rondvaarten (jaren’ 20), groeide het bedrijf uit van de oudste en grootste rederij van Amsterdam tot toeristisch bedrijf. Stromma Nederland voert de merken Canal Tours Amsterdam, Canal Tours Utrecht, Hop on-Hop off, Amsterdam Excursions en Amsterdam Pass met distributiekanaal Stromma.com. Het bedrijf ontvangt jaarlijks anderhalf miljoen gasten voor de ultieme Amsterdambeleving op 31 rondvaartboten, 15 sloepen, een salonboot, ruim 100 waterfietsen en 6 Hop on-Hop off bussen.

Over Stromma Group

Stromma Group is al tweehonderd jaar actief in scheepvaart en toerisme in Noord-Europa. Met vijftien bestemmingen in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Duitsland en Nederland is Stromma Group toonaangevend in sightseeing. De naam verwijst naar strömma, het Zweedse woord voor stroom. Het bedrijf heeft duurzaamheid hoog in het vaandel, wat goed past bij Stromma Nederland dat over het Green Key certificaat beschikt. De belasting voor het milieu wordt waar mogelijk verder beperkt door het toenemende gebruik van elektriciteit ter vervanging van aardgas en hybride diesel-elektro motoren. Zie voor meer informatie www.stromma.com.

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Voor meer informatie, vragen en/of hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Stromma Nederland

Contact: Catharina Abrahamse

Email: catharina.abrahamse@stromma.nl

Dankjewel! Je bent nu ingeschreven voor de nieuwsbrief