Online beste prijs garantie

Wisseling van de wacht

2016-10-28

WISSELING VAN DE WACHT PETER DUWEL AAN HET ROER VAN CANAL COMPANY

Vandaag kondigt Jan Larsén, CEO van de Zweedse Strömma Group de benoeming van Peter Duwel aan als nieuwe CEO van Canal Company. Deze Amsterdamse rederij, opgezet door Felix Guttmann, is dit voorjaar in Zweedse handen overgegaan. Peter Duwel was als CFO reeds werkzaam bij het bedrijf en neemt nu het roer over van de vertrekkende Arjan van der Meer.

Focus

Jan Larsén van de Zweedse Strömma Group: “Met Peter Duwel als CEO Nederland gaan we het bedrijf verder uitbouwen. We zullen ons focussen op de on- en offline distributie van onze rondvaartproducten en het aanverwante toeristische aanbod. Dit doen we zelfstandig en met partners. Zo zijn wij bijvoorbeeld dit voorjaar begonnen met de exploitatie van A’DAM LOOKOUT – de drukbezochte attractie op de A’DAM Toren – een prachtig nieuw onderdeel van ons bedrijf. We willen de bezoeker van de stad kunnen blijven boeien en tegelijkertijd de stad helpen zich internationaal te profileren. Kwaliteit is immers cruciaal om de internationale concurrentiepositie van Amsterdam te handhaven en hoogwaardig toerisme aan te trekken ”

Peter Duwel: “Canal Company heeft een belangrijke plek in de stad weten te krijgen, omdat we al sinds de tachtiger jaren werken vanuit liefde en passie voor Amsterdam. Felix is de drijvende kracht achter tal van ontwikkelingen geweest, waaronder recent het Amsterdam Light Festival. De stad staat nu voor een grote uitdaging rond het reguleren van de drukte. Wij zullen ons in de toekomst nog meer gaan inzetten om oplossingen te bieden en het toerisme te helpen spreiden. Een voorbeeld is onze Harbour Cruise, die de toerist meeneemt naar ándere wateren dan de hooggewaardeerde doch drukbezochte grachten. Op deze manier maken we de stad groter en het probleem kleiner. En zo maken we de stad steeds een beetje mooier.”

Wisseling van de wacht

De afgelopen jaren vormden reder Felix Guttmann, Peter Duwel en de vertrekkende Arjan van der Meer gezamenlijk de directie van Canal Company. “Ik wil Arjan bedanken voor de samenwerking en zijn tomeloze inzet. Nieuwe uitdagingen volgen, maar we houden koers en blijven onze liefde voor Amsterdam delen met de gasten!”, zegt Duwel. Op 1 november draagt Arjan van der Meer het stokje over: “Canal is een prachtig bedrijf. Nu ik een nieuwe stap ga nemen draag ik mijn taken vol vertrouwen over aan Peter. Ik blijf nog even bij het reilen en zeilen betrokken en stap begin 2017 officieel van boord.”

Over Canal Company en de Strömma Group

Canal Company is een typisch Amsterdams bedrijf. In 1984 introduceerde Felix Guttmann onder de naam Canal Bike de waterfiets als nieuw toeristisch product in de toen nog stille Amsterdamse grachten. Inmiddels is Canal Company als marktleider de grootste rederij van Amsterdam met jaarlijks meer dan 1,5 miljoen gasten. Canal Company beoogt al sinds de oprichting het meest gastvrije en inspirerende toeristische bedrijf van Amsterdam te zijn, waarbij duurzaamheid hoog in het vaandel staat. Zo introduceerde het bedrijf al 25 jaar geleden als eerste in Europa schone CNG-motoren en beschikt het over het Green Key certificaat. Sinds het voorjaar van 2016 maakt Canal Company onderdeel uit van de Zweedse Strömma Group; sinds tweehonderd jaar actief in scheepvaart en toerisme, eigendom van de familie van Hans von Rettig. Strömma Turism & Sjöfart, van oorsprong gevestigd in Stockholm, breidde haar activiteiten de afgelopen jaren uit met diverse vestigingen in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken en Nederland. Zie ook www.canal.nl en volg Canal Company op Facebook, Instagram en Twitter.

Dankjewel! Je bent nu ingeschreven voor de nieuwsbrief
Deze website ondersteunt geen Internet Explorer. Om er zeker van te zijn dat de website goed werkt, raden wij aan een andere browser te gebruiken. Bijvoorbeeld: Microsoft Edge, Google Chrome of Safari.